Když bychom se podívali na modely této německé automobilky, Audi Q7 bude bez pochyby patřit mezi ty nejmladší. Na trhu se tento obr usadil v roce 2005 a jeho výroba je realizována u našich sousedů, konkrétně v Bratislavě. Pokud bychom chtěli Audi Q7 zařadit do některé kategorie, nejlepší budou SUV vozy, nicméně je nutno dodat, že se jedná o model, který nabídne velký luxus ve všech směrech. V praxi to znamená, že Audi Q7 vám poslouží (pochopitelně ne tolik jako specialisté na off-road) jak v terénu, tak i na dlouhých cestách. Na druhou stranu je Audi Q7 často centrem kritiky za to, že takto velké auto s takovou spotřebou je v době ekonomické krize, kdy stoupají ceny pohonných hmot, holým šílenstvím, které může zaujmout maximálně šejky z perského zálivu. Nicméně pravdou zůstává, že mezi movitými zákazníky i v Evropě je Audi Q7 v oblibě a prodává se, což samozřejmě kritikám lehce podlamuje nohy.

Typické rysy Audi Q7

Jak už bylo naznačeno v úvodu, mezi hlavní rysy Audi Q7 budou bez pochyby patřit jeho ohromné rozměry a vysoká váha. Právě díky tomu ho například renomovaný deník The Times ohodnotil spojením „nepoužitelné na off-road“ a ono i Audi nepřímo odpovědělo, že Audi Q7 by mělo být směřováno spíše na silnici. Pak ale nedává smysl, proč má Audi Q7 nastavitelnou výšku tlumičů a centrální diferenciál; pohon na všechna čtyři kola je samozřejmostí.
I přesto, že je Audi Q7 tak mladým modelem, je dnes už v prodeji druhá generace, ale popořadě. Ta první nabídla některé revoluční prvky z pohledu Audi – především parkovací asistent se systémem varování před překážkou, ale také nesmírně kvalitní audio systém. Pokud vezmeme motory, tak jsou v nabídce dva benzinové a to 3.6 FSi a 4.2 FSi. První zmíněný má výkon 280 koní, druhý pak dokonce 350. Dieselových je víc a jejich nabídka začíná na 3.0 TDi s 230 koňmi a končí u ohromné V12 TDi s objemem 6 litrů, která poskytne výkon 493 koňských sil. Je nepochopitelné, proč by si někdo koupil takto ohromný dieselový motor, když hlavním smyslem naftových motorů má být ekonomičnost, ale prodává se. Zároveň není náhoda, že takto velké motory zaujaly i v USA.

Audi Q7 Facelift

Už jsem to zmínil, Audi Q7 prošlo úpravami a to konkrétně v roce 2009. Ty zahrnují nejen změny designu – více agresivity a velký počet použitých LED diod, ale samozřejmě i motory byly lehce upraveny. Asi nejzajímavějším novým kouskem je 3.0 TDi, který má přízvisko „clean diesel“, a kterým si tedy Audi lehce usmířila ekology, protože splňuje všechny evropské normy a jeho emise jsou vzhledem k objemu opravdu minimální. Zároveň už nová Audi Q7 nenabízí manuální převodovku, ale pouze šestistupňový automat.