Audi TT rozhodně patří mezi nejznámější modely tohoto německého výrobce, který je dnes také členem Volkswagen Group, nicméně rozhodně o něm nemůžeme mluvit jako o nejoblíbenějším vzhledem k jeho konkurenci. Audi TT patří mezi malé sportovní vozy s klasicky dvěma dveřmi, nicméně jeho problémem je, že v kategorii sportovních vozů nepatří mezi ty nejrychlejší, což je v tomto směru značný handicap, a na druhou stranu zákazníci, kteří plánují pořídit auto v této cenové skupině obvykle nevolí malý sporťák. Bez diskuse ale zůstává fakt, že se Audi TT drží v prodeji už od roku 1998, což je slušná řádka let. Zajímavostí je, že Audi TT je prakticky celé postaveno na základě úspěšného modelu A4, se kterým sdílí téměř všechny komponenty spojené s podvozkem; v souvislosti s tímto ještě dodám, že nabízí jak náhon na přední kola, tak 4×4.

Audi TT první generace

První modely Audi TT, které, jak už bylo řečeno, opouštěly výrobní linky od roku 1998, nesly označení 8N. První byla klasická Coupé s pevnou střechou, ale rok potom už následoval Cabriolet s tou stahovací. Zajímavý je počet sedadel, kdy Audi TT mělo v kupé verzi jak dvě, tak v některých modelech i čtyři sedadla, což je vzhledem k prostoru uvnitř velmi kritizovaným prvkem, který akorát přidává na váze. Co se týče motorizace těchto prvních Audi TT, tak měla pouze benzínové motory – když vezmete v potaze jeho sportovní zaměření a vlastnosti, jaké nabízejí dieselové motory, logické. V nabídce pro Audi TT bylo hned šest motorů s obsahem 1.8 litrů a jedním turbem, jejichž výkon se pohyboval od 148 do 237 koní. Nejsilnějším motorem byl pak motor 3.2l V6 s 247 koňmi.
S touto modelovou řadou je také úzce spojená modifikace Audi TT quattro Sport, která byla limitovanou výkonnou edicí (prodalo se pouze přes sto kusů). Pochlubit se mohla například akcelerací z nuly na sto za pět vteřin a luxusními prvky v interiéru.

Audi TT druhé generace

Druhá generace Audi TT nesla označení 8J a v prodeji je od roku 2006. Pochopitelně má odlišnosti jak v designu, tak především v nabídce motorů, jejichž objemy se pohybují v rozmezí od 1.8l až po 3.2l. V nabídce už je dokonce i dvoulitrový trubodiesel. Nová Audi TT také nabízí jak manuální, tak automatickou převodovku S-Tronic se šesti stupni. Zajímavostí je model Audi TT RS, který se objevil až v roce 2009 a může se pochlubit motorem TFSI s 335 koňmi, což už je základ pro úspěšný sportovní vůz. I když se o původní Audi TT nemluví úplně v superlativech, tak model 8J je naprosto jiný a získal mnoho cen v několika soutěžích a renomovaných odborných časopisech, což výrazně vylepšilo image malého sportovního kupé, kterým už dnes Audi TT je.