Jen těžko lze přirovnat unikátnost, s jakou se BMW X6 už na první pohled prezentuje, k něčemu, co se pohybuje na našich silnicích. On už základní koncept, kdy tento obrovitý automobil spojuje prvky klasického SUV, ale zároveň sportovního kupé, je dost originální a problematický, když vezmeme v potaz, že si na něm vylámalo zuby už třeba protřelé Lamborghini. Jednoduše řečeno, už když BMW X6 uvidíte, nehledě na to, jak hluboké jsou vaše znalosti směrem k tomuto obrovi, budete ohromeni. Agresivní gigant s lehce futuristickými prvky, do kterého když usednete, budete si stejně připadat jako v „sedmičkové lodi“. Na druhou stranu se minimálně dobře připravte na okamžik, kdy se opřete do plynového pedálu.

BMW X6 technicky…

Když bychom chtěli zařadit BMW X6 do nějaké třídy, bude to asi SAC (v originále Sport Activity Coupé), kterou si samo založilo. Náhon má pochopitelně na všechny čtyři – jen těžko by se dalo u takového obra čekat něco jiného, a žene ho motor umístěný vpředu. Co se týče samotné motorizace, BMW pochopitelně nabízí do své X6tky hodně variant. Nejslabší motor, o kterém nemá smysl výrazně uvažovat už jen vzhledem k váze, která se blíží 2,5 tunám, je buď třílitrový diesel s 235 koňmi, nebo třílitr v benzínu, který dvě turba ženou až přes 300 koní. Maximum do klasické verze BMW X6 je 4,4l benzín s dvěma turby, který vás nakopne silou 407 koňských sil a to už je i v takovéto těžké váze dost cítit. Pokud vás zajímá převodovka, vždycky je to automat se šesti, sedmi nebo osmi rychlostmi podle verze.

Praktické informace o BMW X6

Pro většinu zákazníků, kterým se libí podobné typy aut, jako je i BMW X6 (R třída Mercedesu atd.), je dost klíčová spotřeba. Pokud půjdete po ekonomice, nejlepší jsou samozřejmě dieselové motory, které mají udávanou spotřebu lehce nad osmi litry. V případě, že zvolíte benzínové varianty, tak už i hybridní osmiválec bude mít spotřebu lehce pod 10 litrů. Třílitrový klasický se pak dostává nad deset a pětilitr nad 12 litrů na sto kilometrů. O tom, zda tohoto miláčka uživíte, tak budete muset výrazně přemýšlet ještě před koupí. Na druhou stranu, pokud budete BMW X6 porovnávat s konkurencí v této výkonové a velikostní třídě, nemůžete najít žádný vůz, který by se mu aspoň přiblížil z hlediska úspornosti, za což může velká řádka úsporných systémů z dílny této bavorské automobilky.

Závěrem o BMW X6 musí být zmíněn ještě fakt, že v roce 2009 objevilo i BMW X6 M s motorem, který má neuvěřitelných 547 koní a další sportovní prvky, který z něj dělají do jisté míry revoluční vůz vzhledem k jeho rozměrům. BMW X6 M už je dokonce využíváno jako „safety car“ a jeho cena se dnes pohybuje pod dvěma miliony korun. To jen pro úplnost.