Už jenom díky poměrně intenzitním reklamním kampaním, kterými se tento francouzský výrobce vždy prezentoval, je Citroën Berlingo velice známé auto, které se rozhodně dostalo do povědomí nejen Čechů. Jeho první verze se na evropském trhu objevila v roce 1996 a od té doby si toto multifunkční praktické vozidlo drží poměrně stabilní prodejní čísla. Může za to i fakt, že Citroën Berlingo patří mezi relativně levná auta, když zohledníme, jak široké využití může nabídnout. Vychází se svého předchůdce Citroënu C15 a existuje jak verze, kterou bychom přirovnali k malé dodávce, tak je v některých zemích k dostání i Citroën Berlingo Multispace, který nabízí více míst pro cestující.

Citroën Berlingo a motorizace

Vzhledem k tomu, že je Citroën Berlingo klasickou menší dodávkou, nelze v této části očekávat nějaký extrémní výkon. Všechny motory se zaměřují především na hospodárnost a dlouhou výdrž s pochopitelně co nejnižší poruchovostí. Zde měl Citroën vždy trochu problémy, ale Berlingo tím netrpí. Nejslabší motory se 74 koňmi a obsahem 1,4l jsou k dostání jak v benzínové, tak v kombinované variantě s CNG. O úroveň výš jsou 1,6l velké motory, jejichž výkon už atakuje hranici sta koňských sil. Nejsilnějšími motory, kterými můžete váš Citroën Berlingo vybavit, jsou dvoulitry, respektive ten dieselový, který vám poskytne už solidní výkon 89 kW. Zajímavostí je, že už existuje i Citroën Berlingo Electrique, tedy vůz poháněný elektrickým motorem, nicméně o jeho reálných výhodách a efektivním využití se stále vedou velké spekulace.

Citroën Berlingo druhé generace

V roce 2008 se objevila druhá generace tohoto populárního automobilu, která nahradila v prodeji všechny předchozí modely a vycházela ze spolupráce Citroënu, Fiatu a Tofasu (vyrábí například Peugeot Bipper). Montována je právě v Turecku a jejím základem je Fiat Grande Punto. Pokud byste hledali rozdíly mezi vozidly, která z této spolupráce vzešla, budete s tím mít velké problémy, protože automobily Citroën Berlingo druhé generace, Peugeot Bipper a Fiat Fiorino jsou prakticky identické. Snad jediným rozdílem, který stojí za zmínku, je, že Fiat je schopen pro svůj model vyrábět dieselový motor, který je levnější než u jeho konkurence.

Když se zaměříme pouze na Citroën Berlingo 2, vychází z podobných základů jako Citroën C4 a jedná se opět o malou dodávku. Co se týče motorů, benzínový je v nabídce pouze jeden a to 1.6l s 66 kW. Diesely jsou hned tři a všechny mají stejný obsah jako benzínový kolega, ale liší se výkonem – Citroën Berlingo zde nabízí 55, 66, nebo 81 kW. Pokud byste s tímto vozidlem chtěli jezdit na zemní plyn, máte smůlu.