Fiat Bravo je poměrně známé auto, které se prosadilo jak v evropském, tak především jihoamerickém prostředí. Bez pochyby zajímavá je jeho historie, protože Fiat Bravo (někdy se také objevují názvy Brava – pětidvéřová varianta, tak i Bravissimo) byl uveden na trh v roce 1995 a slavil vcelku úspěch. Ten ale začal lehce utichat v roce 2001, a tak byl nahrazen Fiatem Stilo – v Brazílii k tomu došlo o dva roky později. Na druhou stranu Fiat Stilo Evropu rozhodně neohromil, a tak se Fiat Bravo v roce 2007 vrátil jako úplně nová verze, nicméně je dobré dodat, že v Jižní Americe dnes stále dominuje Stilo. Jinak aby byl úvod kompletní, Fiat Bravo je klasický třídveřový hatchback; jak už bylo zmíněno, tak pětidvéřový model bývá označován jako Fiat Brava.

Fiat Bravo do roku 2001

Jak už bylo řečeno v úvodu, je potřeba výrazně odlišit Fiat Bravo tak, jak vypadal do roku 2001, a jeho pozdější modifikaci z roku 2007. Tato, můžeme jí nazvat první generací, nahradila veleúspěšný Fiat Tipo, který jednoduše řečeno zestárnul. Vzhledem k tomu, jaký úspěch tento model měl, byla laťka pro nastupující Fiat Bravo nastavena opravdu vysoko. Základem byly pochopitelně nové motory. Pro tento starší Fiat Bravo byly klíčové ty benzinové, konkrétně varianty s objemem od 1.4 litru až po dvoulitry. Pokud vás zajímá výkon, začínal na 79 koních a končil na 152. Vyzdvihnul bych motor 1.4 Sport, který i přes svůj malý objem dokázal produkovat 150 koní. Co se týče naftových variant, ty byly všechny dvoulitrové a jejich výkon byl 74, 99, nebo 104 koňských sil. Lehce upravené motory měl Fiat Bravo, který šel na brazilský trh.

Fiat Bravo 2007

Tato v uvozovkách druhá generace měla v podstatě vyřešit neúspěch, který udělal Fiat Stilo. Fiat Bravo z roku 2007 tak přišel jako moderní pětidvéřový hatchback, který měl být především praktický a dynamický a nutno dodat, že je plný moderních technologií. Dobře je tady vidět, jak je pro Fiat důležitý jihoamerický trh, protože nový Fiat Bravo se tam ještě neprodává a předpokládá se, že tam bude uveden až koncem roku 2010, kdy bude dokonale prověřen Evropou.

Co se týče technických parametrů, tak Fiat Stylo má v současnosti jak pětistupňové, tak šestistupňové manuální převodovky. Pokud se budeme bavit o motorech, je tu vidět mnohem větší důraz na úsporné diesely, kterých je v nabídce hned sedm. Tři s objemem 1.6l, tři 1.9l a jeden dvoulitrový, který dokáže překonat rychlost 200 km/h. Pro kompletnost dodám, že Fiat Bravo má ještě tři benzinové s objemem 1.4 litru, nicméně dieselové jsou v současnosti oblíbenější.