Představovat Peugeot 306 je do jisté míry zbytečné, protože tento malý hatchback (existuje tří, ale i pětidvéřová varianta), který vyjel z francouzských továren už v roce 1993, si s trochou nadsázky získal Evropu a stal se synonymem této značky. V průběhu let se na trhu objevily i další modifikace tohoto populárního vozu – čtyřdveřový sedan, pětidvéřové kombi, ale už i dvoudveřový kabriolet. Peugeot 306 původně nahradil velice zestárlý model 309 a sám byl pak nahrazen až v roce 2001 známým Peugeotem 307; kombi a kabriolet se prodávaly o rok déle. Je jasné, že stejně jako ostatní modely tohoto francouzského výrobce má i Peugeot 306 mnoho společných technických rysů s ostatními konkurenty z této země – především od Citroenu.

Peugeot 306 první generace

Jak už bylo řečeno, první Peugeot 306 opustil výrobní linku v roce 1993 a jeho obliba ihned strmě narůstala. V těchto počátcích byly na trhu pouze hatchbacky, které dokonce prorazily i v Austrálii. Pokud se zaměříme na motory, ty byly v té době pochopitelně ještě celkem malé. Benzínové varianty měly motory s kapacitou od 1.1 litru a 59 koňmi až po dvoulitry se 165. Naftových bylo samozřejmě méně, konkrétně dva a to s objemem 1.9 litru. Později nastoupil i sedan a zajímavostí je, že Peugeot 306 první generace byl typický i některými omezenými sportovními edicemi, které ještě více podpořily jeho velkou oblíbenost.

Druhý Peugeot 306

V roce 1997 se tato francouzská automobilka rozhodla, že starý model už není dostačující, a tak uvedla novou verzi. Nový Peugeot 306 neměl nijak drastické změny na designu a vše bylo velmi podobné. Drobné detaily můžete najít tak maximálně na přední masce, ale opravdu nic zásadního. Prakticky i varianty motorů byly hodně podobné a tato modifikace, se kterou Peugeot 306 přišel, je tak často označována jako zbytečná. Do jisté míry to potvrzuje i fakt, že byla nahrazena už po dvou letech, protože opravdu nepřišla s ničím novým.

Poslední Peugeot 306

Bylo to už naznačeno, druhý Peugeot 306 příliš nezaujal, a tak přišla v roce 1999 třetí a vlastně poslední generace. Evidentní už byly výraznější designové změny a snaha o co největší modernizaci vzhledu. Poslední Peugeot 306 měl stále pouze dva dieselové motory s výkonem 68 a 89 koní a pět benzinových, které byly pořád prakticky identické s první řadou. I přesto, že odborníci tuto laxnost, kdy Peugeot prodával vlastně stále to samé, co akorát jinak vypadá, odsoudili a tento Peugeot 306 utrpěl některé ostré kritiky, tak byl dlouhou dobu nejprodávanějším vozem v Británii a Francii, a i v ostatních zemích měl stabilní prodejní čísla. Jak už bylo řečeno v úvodu, definitivní konec pro něj znamenal až rok 2002.