Peugeot 307 bez pochyby patří mezi symboly jak francouzského, tak možná i evropského automobilového průmyslu. Poprvé se veřejnosti představil v roce 2001 a už rok poté byl vyhlášen evropským autem roku. Jeho nesmírně úspěšnou kariéru výrobce ukončil v roce 2008 po kritice velké poruchovosti, nicméně je zajímavé, že například z Argentiny, ale i Číny byl Peugeot 307 respektive jeho prodej stažen až o dva roky později. Následovníkem je logicky verze 308. Pokud bychom se bavili o základní specifikaci, Peugeot 307 je malým rodinným autem, který je dnes na silnicích v mnoha modifikacích. Základem jsou pochopitelně tří a pětidvéřové hatchbacky, nicméně i klasický čtyřdveřový sedan, pětidvéřové kombi, nebo nejmladší dvoudveřový kabriolet jsou velmi populární. Peugeot 307 byl jednoduše řečeno na počátku jedním z velkých úspěchů této francouzské automobilky, který překonal snad jen Peugeot 306.

Peugeot 307 a jeho typické rysy

Ve všech směrech je Peugeot 307 větší než jeho předchůdce s označením 306 a jeho základ je v mnoha ohledech podobný, jako tomu je například u Citroenu Xsara nebo staršího ZX. Jak už bylo řečeno v úvodu, Peugeot 307 nabízí prakticky všechny typy karosérií jako jeho přímá konkurence, nicméně je zajímavé, že jediná kategorie, do které se nepustil, jsou kompaktní MPV (když odkážu na Xsaru Picasso). I když jsou všechny modely především z hlediska designu dost specifické – hlavně Peugeot 307 CC Cabrio, patří stále mezi velmi prodávané a oblíbené modely, zásadním problémem je pro Peugeot 307 ohromná poruchovost. Britští odborníci ho v roce 2005 zařadili na téměř poslední místo ve spolehlivosti, přičemž stejné hodnocení získal Peugeot 307 od německého autoklubu.

Nabídka motorů je poměrně široká od objemů 1.4 litru až po dvoulitrové motory. Pochopitelně jsou tu jak benzinové, tak naftové varianty. Nejvýkonnější dvoulitr vám nabídne až 175 koní. Zajímavý je motor nazvaný 1.6 Bioflex, který byl představen v roce 2007, a který umí spalovat etanol. Pro kompletnost ještě dodám, že Peugeot 307 prošel v roce 2005 mírným faceliftem.

Peugeot 307 WRC

Je to zajímavé a až paradoxní, jak je možné, že klasická varianta je tak neuvěřitelně poruchová, ale zároveň je Peugeot 307 WRC jedním z nejúspěšnějších aut v historii rallye. Je pravda, že na počátku své sportovní kariéry měl Peugeot 307 problémy s převodovkou, nicméně to už je minulost a především Marcus Gronholm tento vůz ve WRC proslavil. Francouzská auta jsou prostě s tímto sportem spojená a i Peugeot 307 prokázal, že má v tomto směru velký potenciál.