Peugeot 407 je klasickým větším rodinným autem, jehož uvedení na trh v roce 2004 bylo logické. Peugeot totiž jako jeden z mála neměl v tomto segmentu konkurenceschopný vůz; je pravdou, že tu byla verze 406, nicméně ta už dlouho před tím nemohla bojovat především s „německým útlakem“, a tak přišel právě Peugeot 407. Když se na trh podíváme dnes, je už tu Peugeot 407 sedan (klasicky čtyřdveřový), pětidvéřové komby, ale i dvoudveřové kupé. Zajímavé je, že už na počátku roku 2010 oznámil Peugeot, že model 407 bude v průběhu roku nahrazen (stejně jako větší model 607) nástupcem v podobě verze 508. Můžeme jen čekat, s čím Peugeot přijde, nicméně faktem zůstává, že současný Peugeot 407 je poměrně oblíbený a jeho nástupce bude mít co dělat, aby ho překonal.

Peugeot 407 a jeho počátky

Peugeot 407 nešel na trh v jednoduché situaci, protože jak už bylo řečeno, jeho předchůdce, kterým byl model 406, už byl sice zastaralý, což potvrzovali jak odborníci, tak klienti, nicméně nesmírně úspěšný. Navíc Peugeot 407 měl na svou dobu (a i vzhledem ke konzervativním zákazníkům) dost radikální design, který v počátcích tohoto vozu vzbudil opravdu velký rozruch. Peugeot 407 SW neboli kombi, který byl dán do prodeje o čtyři měsíce později, tuto náladu ještě podpořil. Na druhou stranu všechno utichlo poté, co se prokázalo, že revoluční technologie tlumičů, se kterou Peugeot 407 přišel, funguje více než dobře, a tak měl tento model konečně na čem stavět. Za následek to mělo, že ve své cenové kategorii neměl tento vůz konkurenci a dokonce porážel i auta o několik tříd výš. Nejvíce vyzdvihovaným byl fakt, že je Peugeot 407 jak komfortní a měkký, tak zároveň nesmírně přesný v řízení.

Peugeot 407 a jeho technické parametry

Vzhledem k tomu, že většina důležitých věcí už byla zmíněna, zaměříme se v této části opravdu pouze na motory. Peugeot 407 vám pochopitelně nabídne jak benzinové, tak naftové varianty. Benzínové motory začínají na poměrně vysokých objemech, konkrétně 1.8 litru se čtyřmi válci a v nabídce jsou dva. Pak jsou tu dva 2.0l, dva 2.2l a jeden s objemem 2.9l. Nejslabší výkon je 114 koňských sil, ale pokud si vezmete nejsilnější motor, budete mít k dispozici více než solidních 208 koní a šest válců. Velmi široká nabídka je také u dieselových motorů, kdy ten nejslabší má objem 1.6 HDi s výkonem 108 koní a naopak nejsilnější 3.0 HDi 240 koní. Zajímavostí na závěr je fakt, že Peugeot s tímto modelem prorazil i v Mexiku, konkrétně se čtyřdveřovým sedanem.