Renault Clio je bez pochyby nejúspěšnějším autem v historii této francouzské automobilky a to nejen kvůli tomu, že už má na trhu svou třetí generaci, ale především, že si od svého uvedení v roce 1990 drží stále nesmírně vysoká čísla prodeje. Bez jakékoliv nadsázky totiž patří toto supermini mezi nejprodávanější auta v Evropě každý rok, co tu je. Zároveň Renault Clio doslova zachránil svou mateřskou automobilku a dá se říct, že pokud by nepřišel, Renault už by tu dnes asi nebyl. Jeho pověst totiž byla v 80. letech výrazně poskvrněna některými dílčími neúspěchy a právě až Renault Clio značku vytáhl a vše napravil. Je zajímavé, že se Renault Clio prodává i v USA, kde již tradičně milují velká auta, a také v Japonsku. Pokud někdy uvidíte název Renault Lutecia, jedná se o stejné auto. Nyní tedy ke konkrétním generacím vozu.

Renault Clio I

Renault své modelové řady u tohoto vozu označuje opravdu takto stroze, takže toho také využiji. Jak bylo řečeno, první Renault Clio vyjel z tovární linky v roce 1990 a držel se celých osm let. Jeho smysl byl jediný, napravit neúspěch Renaultu 5 a převzít jeho zákazníky a do jisté míry si je i udobřit. Jednalo se o klasický malý hatchback ve třídveřové nebo pětidveřové verzi. Co se týče motorů, ty měly malé objemy, nejprodávanějšími byly modely s motorem 1.2l. Výjimkou byl jeden dvoulitr, který byl přidán do nabídky až téměř ke konci této generace.

Renault Clio II

Tento model se na trhu objevil na jaře roku 1998 a jeho cena začínala na 250 tisících korun. Oproti předchozí generaci měl tento Renault Clio mnohem dynamičtější design a pochopitelně moderní výbavu, která ho udržela v prodeji až do roku 2005. Typická byla snaha co nejvíce snížit váhu, což mělo za následek použití na tu dobu netradičních materiálů. Z toho vyplýval jeden problém a tím byla velká přítomnost plastů, což vadilo především odborníkům. Na druhou stranu zákazníci to „překousli“ poměrně snadno a Renault Clio se stále držel na špičce prodejnosti. Navíc přišla s touto generací i verze čtyřdveřového sedanu, což celkový úspěch ještě podpořilo. Když se opět zmíním o motorech, vše, pro Renault Clio klasicky, začínalo na objemu 1.2l a končilo dvoulitrem. Ten ale nebyl tak prodáván, protože zákazníci od tohoto modelu očekávali především nízkou pořizovací cenu.

Současný Renault Clio III

Od roku 2005 je na trhu k dostání zatím poslední edice tohoto vozu, která vám nabídne výběr ze zhruba 20 motorů. Renault Clio už dnes ale nedostanete v sedanu, na druhou stranu bylo přidáno pětidvéřové kombi. Jinak se v podstatě jedná pouze o modernizovanou druhou generaci s velmi pěkným designem. Tento Renault Clio se navíc významně uchytil i v Indii a Turecku.