Když bychom hledali ikony francouzského automobilového průmyslu, vedle slušné řádky Peugeotů tu bude rozhodně i slavný Renault Laguna. Toto auto, které spatřilo světlo světa už v roce 1993, je dnes v prodeji už ve své třetí generaci a stále se těší nesmírně vysokým prodejním číslům. Než přejdeme ke konkrétním modelovým řadám, na úvod je dobré dodat, že Renault Laguna je cílen do kategorie velkých rodinných aut (především poslední modely to bez debat splňují) a je přímým následovníkem úspěšného a v mnoha směrech revolučního Renaultu 21.

Renault Laguna první generace

Jak už bylo řečeno v úvodu, tato první řada se objevila v roce 1993, konkrétně až na jeho konci v prosinci. Když se podíváte na to, jak dnes Renault Laguna vypadá, je velmi zajímavé, že původně bylo toto auto cíleno jako malý hatchback. Poměrně rychle po jejím uvedení se ale objevila kombi verze a pak samozřejmě vcelku známý sedan. Problémem totiž na počátku bylo, že Renault udělal i model Savanna/Nevada, který měl být právě velkým kombi, které nahradí Renault 21, nicméně to se nesetkalo úplně s úspěchem, a tak ho později převálcoval Renault Laguna a Nevada byla zrušena. Co se týče motorů, první Renault Laguna nabízel několik benzinových motorů od nejmenšího s objemem 1.6 litru a výkonem 110 koní, ale nejvýkonnější třílitr se 191 koňmi byl na svou dobu poměrně silný (maximální rychlost 235 km/h). Diesely byly čtyři s kapacitou 1.9l nebo 2.2l. Poměrně kvalitní byla i výbava. Tento Renault Laguna navíc prošel v roce 1998 faceliftem a prodáván byl až do roku 2001.

Renault Laguna druhé generace

Druhá modelová řada tohoto francouzského vozu byla už na první pohled velmi podobná Nissanu Primera, se kterým sdílela veškerý základ karoserie. To ale nebylo překážkou, aby byl také velmi úspěšný; mohly za to především doslova revoluční výsledky v testech bezpečnosti. Tento druhý Renault Laguna nabízel ohromnou řádku motorů a všechny je jmenovat by bylo opravdu zbytečné. Důležité je zmínit, že byl prodáván od roku 2001, v roce 2005 prošel faceliftem a výroba byla ukončena až v roce 2007. Zároveň se jednalo o vůbec jeden z prvních vozů, který odstoupil od klíčků a zapalování vyřešil prostřednictvím karet.

Současný Renault Laguna

Dnešní Renault Laguna, který v roce 2010 prošel facliftem, je již klasickým velkým rodinným autem, které uspokojí široké spektrum zákazníků. Na druhou stranu má na trhu velkou konkurenci v podobě Peugeotu 407 a Volkswagenu Passat. Jako jeho předchůdce nabízí tento Renault Laguna velkou řádku motorů na výběr a od roku 2008 dokonce i pohon všech čtyř kol. Těžko zatím hodnotit, jak moc úspěšný tento model bude, nakročeno má ale velmi dobře.