Škoda Felicia je vlastně prvním automobilem v historii této české automobilky, který mohl výrazněji těžit ze spolupráce s německým Volkswagenem a hned na úvod dodám, že tento potenciál využil v maximální možné míře. U nás je Škoda Felicia v současnosti nejčastějším vozidlem na silnicích, a i když její předchůdce Škoda Favorit nasadil laťku nesmírně vysoko, Škoda Felicia ji v každém ohledu překonala. Pokud bychom se podívali na její základy, samozřejmě z jejího předchůdce vychází, nicméně se může pochlubit mnohem dynamičtějším designem, který byl na svou dobu velmi moderní (prezentována byla v roce 1994 a její výroba byla ukončena až v roce 2001) a základem úspěchu byl i velký počet dodávaných motorů. Stejně jako ostatní modely, tak i Škoda Felicia převzala svůj název od některého z předchozích modelů automobilky, konkrétně od malého sporťáku ze 60tých let.

Škoda Felicia a její modely

Základem nabídky a v podstatě i celého úspěchu byl pochopitelně pětidvéřový hatchback Škoda Felicia. Už rok po jeho představení tu ale byla i Škoda Felicia Combi, která logicky nahrazovala Škodu Forman (kombi verzi Favoritu). Zajímavé byly i modely Škoda Felicia Pick-up, nebo méně známý VanPlus, který byl takovou menší dodávkou. Pick-up později prošel jakousi modernizací a sportovní úpravou, která opouštěla výrobní linky jako Škoda Felicia Fun, a která zaznamenala ohromný úspěch v západní Evropě. Známým faktem také je, že všechny Felicie prošly v roce 1998 faceliftem, který je na první pohled patrný podle přední masky. Jistých změn se ale dočkal i interiér, motory a další technické prvky. Jak už bylo řečeno, v této podobě pak byla Škoda Felicia vyráběna až do roku 2001.

Motory Škoda Felicia

Úvodem této části přidám další známý fakt, že Škoda Felicia má pochopitelně motor umístěný vpředu a na přední nápravu směřuje také náhon. Co se týče převodovky, ta je stejná u všech modelů – pětistupňová manuální. Teď už ke konkrétním možnostem nabízených motorů. Škoda Felicia nabízela pouze jeden dieselový motor, který navíc nebyl moc oblíben – nebyl tak ekonomický jako konkurenční západní diesely a především byl neskutečně hlasitý. Jednalo se o model s obsahem 1.9l a výkonem 63 koní. Mnohem populárnější byly klasické benzinové motory, které byly v nabídce tři. Nejslabší Škoda Felicia měla 1.3l s výkonem 54 koní. V roce 1997 se objevila verze 1.3i se stejným obsahem, ale 67 koňmi. Nejsilnější Škoda Felicia se pak mohla chlubit motorem 1.6l s výkonem 74 koní, což bylo v této třídě v roce 1995, kdy byl prezentován, poměrně hodně.