Povědomí o spotřebě paliva, počtu ujetých kilometrů i odpracovaných hodin za volantem je nedílnou součástí denního režimu profesionálních řidičů kamionů, autobusové a dálkové dopravy. Najeté kilometry zaznamenávají digitální a analogové tachografy, které jsou důmyslně propojeny s centrálou, již ovládá dispečer dopravní či přepravní společnosti.

Analogové a digitální přístroje spolupracují s centrálou dopravce

Analogové i digitální tachografy jsou proto důležitou součástí výbavy řidiče v kabině a jejich perfektní stav musí být náležitě kontrolován. Kdo používá zastaralé přístroje, nemusí nutně shánět nové. Existuje řešení v podobě jejich zkontrolování a opravování firmami s licencí. Diagnostika celých měřicích soustav, případně výměna závadných částí, je třeba v daném časovém harmonogramu. Tím se předejde nepříjemným situacím, kdy řidič na cestě nebude moci své pauzy zjistit. Důležitou funkcí tachografu je jeho možnost kontroly ze strany policie a dalších orgánů, kteří zjišťují, zda řidič nepřekračuje dobu povolenou k jízdě a dodržuje povinné pauzy.

Kamion

Uchovávání dat pro analyzování efektivních jízd řidičů

Měření spotřeby, zálohování a zpracování dat jsou podstatnými funkcemi, jež by neměly u tachografů chybět. Informace zjištěné z měřicích přístrojů umístěných v kabině pomáhají logistickým pracovníkům, dispečerům a řidičům ideálně plánovat trasy a cesty pro nejefektivnější jízdu bez časových a finančních ztrát. Žádný z řidičů nákladních vozů nebo kamionů nechce zbytečně zůstat stát na nakládce či vykládce v pátečním odpoledni, čekat do pondělí na pokračování v jízdě, když může víkend strávit s rodinou a kamarády. Úkolem dispečerů je v součinnosti s tachografy plánovat smysluplně jízdy řidičů bez prodlev.