Provoz jakéhokoli motorového vozidla je bezesporu nákladný. Ani váš vůz nemusí být nijak výrazně ekonomický. Schválně, sledujete, co všechno vám v servisu mění a opravují? Pokud ne, jste na správné adrese. My se v následujících řádcích zaměříme na některé poměrně nákladné opravy, jichž se ale bohužel často nelze vyvarovat. Stejně tak se podíváme i na další investice do automobilu, jež se netýkají poruch.

Tradiční opravy poruch

Žádné auto není zcela bezporuchové. Problémy by se daly rozdělit do dvou základních kategorií. Označit bychom je mohli jako běžné provozní a občasné. Z první kategorie jde nejčastěji o výměnu brzdových komponentů, obložení, případně o nákup nových vstřiků u dieselů anebo cívek u benzínových vozů. Zapomenout nelze ani na životnost autobaterie, jež je tradičně omezena v maximu na 5 let. Typické jsou i běžné poruchy charakteru zaseknutí stahování oken a podobně. Z těch méně tradičních bychom se měli zastavit hlavně u oprav DPF filtrů.

Oprava

Někdy je zapotřebí investovat vyšší sumy

Především u naftových motorů se setkáváme s poněkud vyššími investicemi. Typickým příkladem budiž umělé čištění DPF filtrů. To přichází na řadu zejména u řidičů, kteří jezdí jen ve městech a prostě nečistoty zachycené na filtru nedokážou vypálit. Z toho důvodu není od věci občas se svými dieselem vyrazit na dálnici a projet se delší dobu rychlostí přes 100 km/h. Ušetříte si tak případné potíže s čištěním, nebo dokonce výměnou DPF filtru

Provoz auta zkrátka něco stojí

Do automobilu je zapotřebí vkládat peníze i přesto, že se nekazí. Důkazem budiž povinné ručení, havarijní pojistka, připojištění čelního skla nebo střet se zvěří či jiné podobné výdaje. Stejně tak se můžete věnovat i tunningu svého čtyřkolového mazlíka. Moc hezky vypadají bezrámová okna, podsvícení podvozku či vylepšení interiéru.